maandag 20 november 2017

Niet met maar ook niet zonder

Afgelopen weekend was Naomi jarig.
En zij was degene die de cadeautjes kreeg maar ook ik heb iets moois gekregen.
Niet iets wat uit te pakken was maar een moment met een gouden randje.
Een moment dat ik ga bewaren in mijn hart, net als Maria dat in de bijbel deed.

Jonathan ging vrijdag op zaterdag een nachtje weg, op kamp met scouting.
Naarmate het moment dichterbij kwam werden de twee oudsten steeds onrustiger, en tot mijn grote verbazing vonden ze het eigenlijk allebei maar niets dat de een jarig was terwijl de ander weg zou zijn.
Naomi verkondigde dat ze pas echt jarig zou zijn als Jonathan weer thuis zou zijn en dat ze wilde wachten met de taart totdat hij er weer was.
Toen we op het punt stonden Jonathan naar scouting te brengen zag ik vanuit mijn ooghoeken, dit soort dingen moet je stiekem zien, dat hij Naomi een dikke knuffel gaf. Iets wat hij anders nooit doet.

Waar ze elkaar sommige dagen niet kunnen luchten of zien zag ik hier die speciale band tussen broer en zus verschijnen.
Ik zal er aan terugdenken als ik ze weer eens hoor schelden op elkaar!

Wat mooi hoe dat werkt, gezinsleden zit je toch mee opgescheept of je nou wilt of niet.
En dat er dan blijkbaar iets ingebouwd zit wat ervoor zorgt dat je bij elkaar hoort, iets dat niet te meten is, iets dat er gewoon is.
Iets dat ervoor zorgt dat je niet met maar ook absoluut niet zonder elkaar kunt.

Met dat ik dit opschrijf besef ik me terdege dat er soms geen keuze is, dat je soms wel zonder elkaar moet. Door onomkeerbare zaken als overlijden van de ander, maar ook doordat een relatie niet meer gezond is. Dat er afstand is om jezelf of de ander te beschermen.
Ik geloof dat als je voor elkaar blijft bidden je elkaar niet echt loslaat en dat je dan dus nog steeds blijk geeft van die speciale band!

Zolang mijn kinderen nog op deze manier met elkaar omgaan is het goed.
Immers thuis moeten ze oefenen in hoe ze met anderen omgaan, en dat doen ze nou eenmaal ook op elkaar.
Dus daar zal ik aan denken als ik ze hoor mopperen op elkaar, of als de een de andere weer eens heeft uitgemaakt voor rotte vis 😉


Geen opmerkingen:

Een reactie posten